manik's FotoPage

By: manik eja shariza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 4-Feb-2010 04:04 Email | Share | | Bookmark
Selamat Berkorban

 
 
 
View all 23 photos...






Quote:
dana : tq k.dana....wah nak jom join kita nye club..puan..
zaimanik : amboii, kak zai..sempat lg...mu masuk ek..apa2 pun tq..atas iringan doa...
Lynda - YEA..kita datang nak beli ni....tengok2 dulu.....
Mira_glitz - thank you mira.....hargai sngt..
kaknorli - yea ke gmbr ni yg dok tunggu..leh ar..cuci mata skit2....
elly - salam
kilauan mustika - alamak, ada yg ija terlupa lah...mati ar aku.....
Beauty&TheBeads - wah...madah mu sungguh teruja aku...yg kelam2 ni....baru bangun tido ma...dekat ..mmg dah dekat..tp yg nak kuar umah je lom tahu lg....
Balkis - thank you balkis....same2 ar kita yea...
izan72 - same2 kak....ada bunga api yea....bunga api. mercun..panas telinga pengantin..apa 2aku masuk dulu....panas dng sanggul lintang, bj dah lah tebal yg amat..
anggerikrimba - thank you...alhamdulilah...same2 kita
edamanik - wah kak ida nye jahitan dah cntik?//glomor btul...teruja tngok...tq atas ingatan ....love u all...


Thursday, 4-Feb-2010 01:43 Email | Share | | Bookmark
panjang takpanjang juga leh....

2010...welcome
Alhamdulilah...


Salam tahun baru 2010 & Salam kemaafan kepada semua!! wahh mcm pembuka kata pembaca berita lak plak.hoho. Lama gila tak update kan neh. Rasa-rasanya dah boleh bersara neh.ahhahaha.....

Ija sejak kebelakangan ni memang agak sibuk la sikit.Bertimpa-timpa pulak kerja yang kena buat. Tak cukup tangan dibuatnya. sekarang ni pon ija tengah letak gambar utk tatapan korang2 semua...hehehehe...
Ija nak kongsi semula cerita tentang majlis ija hari tu.
pengalaman secebis suka duka...mendewasakan...
*pengalaman*
Sekarang baru ija boleh tarik nafas lega sebab semua nye alhamdulilah sudah selesai.....walaupun ada beberapa perkara yang tidak diingini berlaku. Tapi kita hanya mampu merancangkan? Dan terus terang ija katakan untuk menjayakannya tidaklah mampu untuk dilaksanakan sendirian. Itu adalah pengalaman ija sendiri. Ija rasa smuanye ok, tp bila tiba hari yg ditunggu ia tetap tidak menjadi, ada sahaja benda yang tidak disengajakan, dimaapkan, seperti tidak menjadi impian :
walaupun ada beberapa perkara yg kadang2 terguris...kelakar pun ada..hehe...
mari kita kongsi yg sebelum ni menjadi rahsia...smua kwn2 tak tahu pun

SATU : Sewaktu majlis berarak mlm berinai besar, entah mana silapnye sampai 2 kumpulan kompang yg berlainan datang tiba jam 8.15....sudah lah tu...masih2 bertegak lidah yg mane nak bersilat, berkompang...kumpulan A tiba dengan budak2 yg comel..pengiring hadapan segak berbaju melayu...dibelakang tiba kumpulan lelaki berbadan sasa....naik gerun keluarga ija..setelah berbincang sebaik mungkin....sebelum orang sekeliling dapat tahu jadi kecoh, mak memberi saguhati pada kumpulan A & beredar kumpulan A, tinggallah kumpulan B, memeriah kan majlis ija...yg sebelum tu kumpulan B (bcool) je, kumpulan B ni orang yang berusia, org lama lah kata kan....ija pun tak tahu mane silap...klau tak silap mak tak bayar pun doposit pd kumpulan A & B.... yang pasti ija nak naik pelamin cepat, dah tak larat dengan sanggul lintang atas kepala ni, tang depan tu yg tak tahan, di dahi cam semuk2 kecik je merayap2....layan kan saje....rela je raja sehari ni org kata, awo nak tengok cucu dia pakai.....

DUA : Yang paling terasa...Kain Layar (tudung) yg sepatutnye dikepala ija..pada majlis nikah sebelah petang, tak sempat siap...geram yg amat sngat..dahlah jadi sekadar perhiasan di almari sahaja, penat2 aku tempah....mesti ada org marah nanti..hehe..jgn maree...

TIGA : Baru ku perasan..rupa2nye ija bukan lah yg sesuai sngt bermake-up tebal2 cam tepung kurma...sangat bersyukur skrg..igat lg masa majlis bertunang tu. si tunang ija ada berpesan...jng make-up jgn tebal, tak minat lah, dah cam cina opera je, cam plastik, dia same cam plastik,..tersentap rasanye....dlm ati...ikot kan saje....

EMPAT : Ija buat keje gler, satu hari sebelum majlis ija, boleh lari ke Nilai beli apa2 yg patut, pertama ija nak cari bunga nak wat bebola bunga yg nak digantung di bilik, wat sendiri, senang je..beli kabus, cucuk jadi cam sebiji bola, so jadilah, ija wat 3 bola bersaiz S, M, & L....smua di bilik pengntin..hihi yg ke dua ija cari kain langir tempah situ, macing dengan renda, manik gantung, siap dlm 2 jam....hebat Nilai skrg...yg sebelum ni langsir dlm bilik pengantin betul2 tak sesuai..samar je kata awo (panggilan nenek) ckp dah cam org meninggal je, sampai kul 6.30pm, kitaorg gubah bunga hantaran yang adik ija beli di tanah tinggi (cameran) satu baldi ada...dia pun naik gler beli banyak..yang pasti mesti biru ....tepat jam 9.30pm dengan masajam tu juga kena pasang inai dijari...pada sebelah malam tu ija tido tak ingat...abis sepupu ija ikat tangan dng kaki, adoii..kena dera...tolong mak......ija bukan suka yg beinai ni, nmpk cam semak mata pandang...

LIMA : Ni rasanye boleh dimaapkan, tp nak citer gak, bila sesi makan beradap....ija tengok ija cam makan tak beradap pun, sebab smua org sibok..bantai tu ni...kat pinggan ija tak ada apa2...kosong..malu tapi mahu...klau ikut kan ati, mahu ija jln2 lari ke pinggan udang, ayam, ketam ija sebat.....sbeb depan ija tak ada tu..yg ada sedulang panjang buahan2..mak dng family belah keluarga ija ni suruh makan buah je ke...tak leh jadi..ingat kan bila sudah org balik, tinggal keluarga je, ija nak tengok lah lebihan pinggan ayam, ketam, tu semua, tinggal pinggan bersih je...cedih

Sy ♥ emak & abah

Yang lain2 ALHAMDULILAH....LEH TARIK NAFAS LEGA... [/size]


Quote:
reben : terima kasih ekk..ada gak org kesian kan kita....
mast : selamat beb..
dana : bulan 3, tak lama tu...siap sedia....


Friday, 6-Nov-2009 04:06 Email | Share | | Bookmark
d lengan cuff ~ 'hiasan'

 
 
 
Kurung moden berlengan "cuff" mencuri pandangan di pejabat lagi seringkali hadir dalam berbagai potongan warna...
Untuk memenuhi citarasa pemakainye, ija kutipkan sedikit corak bunga seakan2 pd fabrik kain, keindahan bunga tentu tidak asing dihujung "cuff"...apa tak lagi jika bicara soal warnanya, tidak heran jika bunga ini berperanan sebagai tema "hiasan"...sedangkan warna "merah" amat menonjol....





p/s :Meniti hari utk hari besarku......cedihnye...suko ke?....yg pasti takut ni....kawan2 tolong doakan yea..Amin,


Doa Pendekat Jodoh...
Ya Allah, jadikan dia (sebutkan orang yang inginkan jodoh) dikasihi pada hati-hati mereka dan beriman serta bergembirakan dia (sebutkan orang yang inginkan jodoh) dengan kekayaan sehingga seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi daripada segala-galanya.
Gantikan nama untuk perkatan berbaris {dia=lelaki @pun perempuan}
terima kasih smua kawan2...


Monday, 2-Nov-2009 08:24 Email | Share | | Bookmark
Button Pom

 
 
 

Salam kembali....
Button Pom utk si baju hijau.....cukup pemalu orangnye.......





Kembali lg nanti..Insyallah

Quote:
maap, tak sempat nak komen apa2 pun...


Wednesday, 28-Oct-2009 04:07 Email | Share | | Bookmark
d lengan "cuff"

 
 
Kurung moden berlengan "cuff" mencuri pandangan di pejabat....wah menarik akak kita sorang ni...cntik2....tak tahan..skli toleh 2x....





Quote:
maap, tak sempat nak komen apa2 pun...


[<<  <  1  [2]  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net