manik's FotoPage

By: manik eja shariza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 9-Dec-2008 00:53 Email | Share | | Bookmark
Salam Eid Mubarak...Rindunye dngar takbir lagi

 
Masih terdengar lagi takbir raya...selama 3 hari ini, masih sempat ija ucapkan Salam Eid Mubarak / Hari Raya Aidiladha, Semoga Pengorbanan kita diredai Allah S.W.T...Amin dan tidak lupa juga sama-samalah kita mendoakan rakan-rakan di Tanah Suci Mekah diberi Allah kesihatan yang baik dan mendapat haji yang mabrur hendaknye





Thursday, 4-Dec-2008 04:00 Email | Share | | Bookmark
Penyeri majlis + stone kristal

 
butiran kristal
sekitar atas lengan
View all 4 photos...
Hai salam....
Untuk hadiri majlis besar kawan baik, mesti lah kena bergaya juga. wlaupun hanya penyeri majlis...rasa tak salah kan.......cuba lari dari taburan manik, kali ini ija tabur kristal pecah2 kasi selerak kat depan bj serta atas bj. ni last minit punya keje..aku kerjakan tak sampai 1 hari.......entah napa sejak2 ni mood berkobar2, ...sedar2 dah siap....lagi setengah jam nak antor aku pandang lg..rasa tak cukup sebab manik ni warna hitam pekat kot..kadang2 mati idea.....rasa nak tambah lg aku buat juntai2 tepi lengan tu..ada 3 juntai, kiri kanan 6 lah....tp syg aku tak sempat nak ambik gmbr...tak apa asl puas hati udah..satu kepuasan..aku rasa cam bj aku pulak....hehe









Respond by Yani : jaa..... cantikkk la.... i loike... ramai puji time yani pkai baju nie... tq darlinn....
p/s : terima kasih yani, daun keladi, leh tempah lg...st lg...utk bj pink tu work in progress - kudup roses kan.....


Thursday, 4-Dec-2008 03:28 Email | Share | | Bookmark
Peyote Stitch for Aunt. Rosidah

di keliling leher bulat
di keliling hujung bj
 
View all 5 photos...
Assalamualaikum smua, Hai...
Percubaan pertama, menggunakan 2 jarum, tp benang jarum kena warna yg berbeza......naik pusing juga tngok mula2...takut jalan dia salah, tp aku gagahkan juga.....walaupun pemilik bj ni tak mintak cam ni, takut juga apa reaksi dia, cam nak nangis pun ada.........takut citarasa dia berbeza...mati ar aku klau dia bukak blik, jadi cam kes dulu2.......ni jahitan peyote ni yg biasa2 je, aku nak cuba yg satu teknik, yg berselang, 2 selari, zig-zag pun ada......biasanye pattern ni digunakan pd gelang tangan & rantai sahaja.
Wassalam.....
Beads Crystal & thread Embroidery by Cik Pn. Rosita Jaafar....









Monday, 1-Dec-2008 08:13 Email | Share | | Bookmark
Cleopatra

blom sempat di tambah seri
udah siap
selesai sudah utang ni
Gambar I
Belum sempat di tambah seri......jahit lurus je..jahit bnyk2.....smpai ke garisan penamat....selesai sudah...
Gambar II
Sulaman Cleopatra menggunakan susunan manik secara melintang sahaja. Penggunaan manik yg berbeza warna, utk dinaik seri warna asal bj berkenaan. Sekali pandang sama je. Selamat menjamu mata yea...







Monday, 1-Dec-2008 07:57 Email | Share | | Bookmark
Taburan d pagi syawal

corak bungan sedia ada pd motif bunga bj
memenuhi impian pemilik bj
kasi ats sikit....mcm pro..hampeh..tak pndai lah
View all 4 photos...
Assalamualaikum smua....

Pattern ni terdahulu dah buat....pada kak ila dng ziana, ni kembali lg....mari kita cuci mata....sempat ar saudara kita ni melaram di pagi raya haji nanti..ada beberapa lg utk tatapan korang smua akan mengusul.......apa2 pun apa kata anda......










Quote:
beautynthebeads- ni dok on lg pc..dok pkir Light Trail? tu apa..suroh teka lg tu....cam titik air..ehh bukan...bukan..cam deretan labuci...ehh entah..tak apa sy snggup tunggu 13 December ...tak saborrr weiii


[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net