manik's FotoPage

By: manik eja shariza

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]
Thursday, 13-Nov-2008 07:44 Email | Share | | Bookmark
Highlight pd kain sutera

 
 
Bertemu kembali, kali ni ija skadar highlight pd kain sutera, kain sutera sememangnye motif bunga-bungaan yg dah cantik2, kain ni amatlah licin, punya kesabaran yg tinggi juga lah.....sebelum menjahit ija sokongkan dng kain gam dibelakang kain tersebut, bg tidak mencacatkan motif bunga, ija letak skit2 shj, kadang2 bila over sngat jadi cacat ar pulak.......so ini lah hasil yg tak seberapa,...hehe





Wednesday, 12-Nov-2008 05:10 Email | Share | | Bookmark
Shino kristal, versi sulam benang

 
 
 
Masih pattern Shino kristal, vesi sulam benang tp memerlukan manik crystal berwana emas utk membentuk kepingan bunga, br berjinak2 dng sulaman benang, tak lah susah sngat kot, ni jahitan apa ek aku lupa, NI pattern buku terbaru RJ yg aku beli dari Noramanik, aku rasa lg cepat dr jahit manik satu2.....teruja pulak, lepas ni leh ar gabungan sulaman benang pulak. Mari kita tanya sifu yg bertauliah







SAYONARA.....
Quote:
zho zila, ehh buat pd kain seperah....dia buat kat kain lapik makan je,,ni dasyat ni...
nora manik - noted & tqvm
Big Mamma Bukhari a.k.a T r - waalaikumsalam & tq tq to......


Wednesday, 5-Nov-2008 04:29 Email | Share | | Bookmark
Pua Etnik utk Cik Solama

 
 
 
Masih lagi dengan pattern Pua Etnik untuk Puan Solama dari Sarawak, jauh terbang, takut juga tak smpai, dapat melaram di pagi raya ari tu, sori lmbat kasi tatapan utk cuci mata, ija terlupa arrr....Baju Riau yg ija sulami dng Pua Etnik sesuai dng citarasa pemakai. Warna ni same pulak dng bj raya ija....hehe, skli lg aku buat juga sama2......nanti lah dipikirkan bila nak buat bj sendiri...tak ada masa maaaaa....kasi peram dulu...







Quote:
saryati_ameruddin@yahoo.com - terima kasih yea ats pujian, tak ada masa, kita curi2 masa yg ada.....
azi - sila lah, ok je utk tatapan mata...
anggerik rimba - kenalah rajin cik anggerik oiiiiii, ni tempahan org...takut sy....
Beauty&TheBeads - amboii nak tempah, tak sesuai kot, sifu nak tempah kot....kita tak seberapa lah.....(ija pun ada pengalaman cam tu) bj mak, bj sendiri bnyk yg peram, klau org datang je, sy minat lah, leh buat kan, esok dia dtg lg....abis2 lipat je lah bj sendiri...x snggup dia dtg tnya lg...malu cikk weiii
zai kulim - laksa mmg tak tahan, sbulan 2 x wajib buat tau....
jeff - tq abg jeff, jgn serik dtg lg....
rebenpink - dah tengok, lawoo juga....well done
nur - nak blajar boleh je, ada basic tak?
ida merpati - tq cc tu,,,,tp lain lah
nora manik - tq 4 your support - appreciate bebenorr2
beading_passion - ok je, try lah, pasti boleh weiii, sila kan, tak perlu mintak izin, buat apa nak kedekut ilmu, tarakkkk untung maaa, kita pun mula pd bwh.....


Wednesday, 5-Nov-2008 03:52 Email | Share | | Bookmark
Butiran mutiara vs Bunga

 
 
Assalamualaikum smua......

Bertemu lg yea edisi kali ni sy paparkan lambakan mutiara mcm2 jenis kebesarannye besar, kecil sedang2 pun ada.....klau nak tahu ija ni mmg suka gler dng mutiara ni, entah nmpak cntik sngat, paling suka warna putih bersih.....Mari kita pakai kan pada patung mannequeen ni, Patung mannequeen ni ija pinjam kat kedai maksaudara, ija bukakkan pd bj kurung yg ada ija pakai kan bj ni comel je.....Ni baju kurung moden, ija buat sendiri lg 2 ari nak raya baru usik sibok jahit bj sendiri, ingat malas tak ada masa tp kuatkan juga ......sebab kita pakai tudung so, kita fokuskan pada bahagian dada smpai perut je...bila bhg, tangan tu malu pulak nak vogue.....tu mutiara paling kecil ija letak kan...kasi kilat2 sudah, Kali ini dijahit di atas kain ala2 kain chiffon, lembut dan jarang perlu letak kertas gam pada bahagian belakang. Utk kain ija jahit pattern kain duyung saje. Mari kita cuci mata dibwh.....Wassalam






Monday, 3-Nov-2008 07:08 Email | Share | | Bookmark
Dahlia Garden I

 
 
 
Dahlia Garden I







(p/s) ni versi dahlia garden - empunya http://glamstarz.fotopages.com/ , tq for your idea ....
Quote:
Linda - nmpk cam kaki jari ayam, gelak dulu.....nanti i p'baiki lg, apa2 tq.....
angahsu - nanti kan lg yea, jgn serik lah..slalu lmbt update...hehe


[<<  <  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  16  17  18  19  20  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net